07.07.2009

It's raining (men)

I går var en hektisk dag, skulle ha ti karer på grilling. Og etter så lang periode med varmt vær måtte det jo regne, (noe som egentlig var veldig deilig). Takket være en god nabo som hadde et kjempetelt å låne bort (han kom til og med å satt det opp) ble dagen veldig vellykket.


Her strømmer de på, dette er gutta som har tittelen dugnadsgutta i jeger og fiskerforeningen som jeg har vært en del av i elleve år. Jeg var ungdomsleder og disse gutta sa aldri nei når jeg ba om hjelp til jakt, fisking eller pilking.


Bordet er ferdig dekket, og maten ble tilberedt inne og satt på fat på varm grill, jeg er ikke glad i grilling ( i hvetrtfall i regnvær) så dette var veldig smart og lettvint.
Det var litt oppholdsvær innimellom, så det ble hestesko kasting med stort konkurranseinstinkt og mye morro.
En hadde med trekkspill og spilte for oss, og til og med "lille Laila" ble spilt, kjempekoselig.

Og så litt hage, her skjer det spennende ting med valmuefrøene jeg fikk fra Elisabeth med bloggen Elisabeths skriblerier som dere finner link til på siden her. Nå er det like før.... denne har begynt å åpne seg.

Denne er seksti cm. høy. Det er mange knopper på hver plante. Jeg har flere rundt omkring men disse er de største.


Lykkefund blomstrer med sine hvite vakre roser. Den og resten av rosene har vært hardt angrepet av lus, så det har gått mye grønnsåpe. Noen som har et bedre råd?



Kvelden i går ble avsluttet med gråt, programmet om Berthold Grunfelds sykdom og død brakte fram min egen opplevelse med min samboer, som døde for seksten og et halvt år siden.
Sånn er livet, latter og gråt om hverandre, godt man har evnen.
Nå skal jeg ut å luke for ugresset gror også.
Le og gråt, lev livet. Kos dere.





5 kommentarer:

LillaFlisan sa...

En sån fin ny header du har!

Jättefin!

Kram

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Godsommer til deg... kos deg masse, det skal jeg...

Koselige bilder...

Elisabeth sa...

Flotte valmueplanter, det er så spennende like før knoppen åpner seg. Gøy at du fikk de til. Tror ikke det skulle være noe spes med eplesolbruden, den spirte hvertfall her uten noe spesialforpleining.
Flere som gråt en skvett av programmet om Bertholt. Jeg mistet svigermor for få år siden p.g.a akkurat samme kreftformen, den er grusom. Synd å lese om din samboer også, kreft er en fryktelig sykdom, håper de snart finner en kur for den.

Elisabeth sa...

Valmuene må såes hvert år, men det jeg gjorde ifjor var rett og slett å strø frø i beddet, det spirte fint iår.. Husk at du må la frøkapslen modne, det tar litt tid, den skal bli brun og frøene sorte (hvis det ikke er lyse valmuer, da er de beige)Et godt tegn på at de er modene er når det rasler i frøkapslen. Det blir mengder av frø fra bare 1 blomst, så du har sikkert til å dele med mange rundt deg :)

Berit T sa...

Så koselig med telt, grilling og mange gode venner, de er viktige å ta vare på.

Og så fint det er i hagen din! Slik kjempevalmue har jeg aldri sett.

Håper du har hatt en fin sommer til nå. Har vært lite tid til blogging i det siste, men nå har jeg fått hatt en runde og kost meg.

Flott at boka er i bruk, det er jo vitsen at når den ligger framme så er det lett å notere ned ting som skal huskes.

Ha en trivelig ny uke!