19.08.2012

Min aller første "nedleggelse"



I år har jeg sylteagurk i hagen og den må jo tas vare på.
Jeg plukket inn de første og la i saltlake i går, og da man ikke får tak i alt her får man bruke det man har.
Så litt rådslaging med en venninne som er en mester på nedleggelse, ble det nepe og dill fra hagen og hel pepper som ble følge i glasset. så da gjenstår det bare å se om dette blir bra.
Tenk at jeg etter 43 år som husmor ikke har gjort dette?
Smaksetting av olje har jeg gjort litt, blir jo ikke det samme, men bak her står en liten karaffel med olje tilsatt rød basilikum og hvitløk.
Her er det strålende vår i dag og hundene og jeg har gått en lang tur, så nå bare sløver vi.

Ta deg tid til å sløve, fortsatt fin søndag, klem Laila
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Tins roser sa...

Gratulerer! Jeg har det enda tilgode...har aldri gjort det, og kommer vel ikke til å gjøre det.

Tanja sa...

Åhh, det så veldig godt ut:) En gang må være den første vettu;)