12.06.2010

Regnvær og innesysler

Her er det litt hektisk for tiden, min far er fortsatt på sykehus, Pan ble operert på onsdag og må passes litt ekstra på. Så egentlig er det bra med regn, men i morgen skal jeg på dugnad, pusse og male ute så da bør det være opphold. Jeg har kommet med i en gjeng jenter som driver en liten kafe ved spesielle anledninger, dette er opprinnelig en gammel butikk.
Har vist litt derfra før, men jeg skal vise mer fra denne senere.

Se det blikket: mener du virkelig at jeg ikke kan ligge her?



Litt prøving med servietter og decoupage lakk, noen bokser som jeg kan ha i drivhuset til forskjellig kanskje?
Drivhuset mangler fortsatt tak, men i dag har jeg fått beskjed om at det har kommet, så på mandag skal det gjøres ferdig.



Her ser dere epletreet jeg har vist en gang før, det har vokst fram fra et frø av et importert rødt eple. Steinen satte jeg i en potte for snart et år siden det har overlevd vinteren her i vinduet og er nå 40 cm. høyt
Det må nok få en plass i drivhuset.

Litt rabarbradrikk er blitt laget også, den er kjempegod når det er varmt, og rask og lett og lage.
Rabarbradrikk
1 1/2 kg rabarbra deles grovt og kokes mør med
4 liter vann, sil fra saften og kok opp med
250 gr sukker og saften og revet skall fra 2 sitroner
ha på rene varme flasker,
Dikkes ublandet og kald, nydelig.


På lyset på brettet står det: En kvinne er alltid yngre enn en mann på samme alder.
Sant vel?

Ha en riktig god helg.

1 kommentar:

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig det ser ut hos deg...den katten ser jo ut til å ha funnet set et supert sted å ta seg en lur - med full oversikt...å det drivhuset blir jo bare helt knall...
gleder meg til å se det i "bruk"...det har jo skjedd så masse hos deg, siden de førte bildene av hagen - du er utrolig dyktig...

Ha en super dag og uke...