08.08.2009

Litt småtteri

I dag blir det to kolasjer, har tatt masse bilder de to siste dagene.
Har ryddet og dandert litt i skjulveggen for der hadde det en tendens til å samle seg rot.
Masse rustne ting plassert oppå en tønne, ...eller to.
Et nytt bed er påbegynt, planen er å få en dam midt i, en gang

To koster er malt hvite og er klare for videre dekorasjon, ei rustikk bordplate venter bare på å få stubbeben.

En brøkdel av hva som blomstrer hos meg nå, Valmue fra Elisabeth, ridderspore, hvit med blå kant? jeg har aldri før sett maken. Fenrikshjerte fått av en nabo.
Sommerstokkrose i to rosafarger, en valmuekapsel med merkelig form (håper det går an å klikke så det syntes bedre). Hvit og rosa astilbe, en samling med noe som nesten har druknet og en krukke med markjordbær og blå ridderspore.
Ja sånn er det hos meg nå, og jeg følger med hos alle dere som jeg har linket til ( og flere) men kommenteringen er det dårlig med, blir vel bedre når høsten sniker seg på.
I dag skal jeg på dametreff, to etasjer under min gamle leilighet. Det skjedde jo nylig et drap i nabolaget der, og i går var det bankran i byen så..... ja man kan jo tenke seg praten, men koselig blir det.
I morgen skal jeg i bursdag til Cecilie som fyller ti år på mandag, det blir jo koselig.
Nå skal jeg ut å støvsuge og vaske bilen.
Kos dere og ha en god helg

2 kommentarer:

Marita sa...

Ikke ridderspore, men en type Storhjelm. Disse vokste villig i min mors hage i Lofoten, husker jeg. Flotte bilder av flotte planter hos deg.

Berit T sa...

Så mye fine blomster du har, slikt er jo så kjekt når en kan plukke seg frodige buketter.

Og så koselig du har det rundt deg.
Må være en opplevelse å vandre rundt å se på alle de fine tingene som er lagt frem.

Kos deg på vennetreff.