02.08.2009

Vareopptelling

En liten opptelling etter alt regnværet viser at det er noe der ute fortsatt.
Midt i det trøstesløse gjerdeprosjektet måtte jeg pynte litt på portstolpene. Port og stolper står selv om gjerdet mangler.
Store fine solbær, ikke mange men veldig gode.


Erter i massevis, trodde jo det var sukkererter, men erter er bra.



Broccolien begynner å få størrelse



Her er noe som jeg syntes er flott, ja du leser riktig, har masse bak huset så i dag skal jeg ut å fjerne disse før de tar overhånd


På en tur nede ved Glomma kom vi over dette sporet ( det var fler) kan være en stor hund, men det ligner veldig ulv, tolv cm. fra klospiss til hæl.



Litt dårlig bilde, men dette er en valmue som har fulgt meg i tolv år. Hadde de i kurver på balkongen, så fikk yngste sønnen frø og nå har jeg fått frø tilbake.


Malvaen står vakker med alle sine klokker.





Toppen på erteblomstpyramiden, disse har blitt plukket flittig og plasert i alle rom under regnværet.


Sommerstokkrose med sin nydelige farge




Hadde en ganske hektisk dag med plenklipping, luking og start på nytt blomsterbed i går når solen endelig kom, så i dag skal jeg kose meg og plukke og spise bringebær som det er masse av her.
Ønsker dere en fin søndag







2 kommentarer:

Elisabeth sa...

KOselig bilder fra hagen din, ja bortsett fra ulven daa...hvis det er ulv..Du får passe på når du rusler dine turer ;)

Anne på Moseplassen sa...

Erteblomstene mine ble det ikke noe av i år desverre, de står bare og sutrer i kaldværet. Litt teit plassert i tilegg, men bedre lykke neste gang. De du viser var jo nydelige!

Det er kjempehyggelig med slike frø man har med seg i årevis, en gammel venn :D