19.05.2013

Oliven og orkideer har flyttet ut



Endelig har alle spirer kommet ut av drivhuset (selv om mange står i potter utenfor) og oliventre og orkideer har kommet på sommerferie, noen er igjen inne, de blomstrer så da vil jeg ha de her litt til.


Jeg spiser yoghurt hver morgen, har pleid å bruke All-Bran oppi men i siste nr. av Bolig Drøm var det oppskrift på selvlaget linfrømusli.
Dette måtte jo prøves og selv om men ikke får tak i speltflak, bokhvetegryn og linfrøolje når man bor sånn til som jeg gjør, så laget jeg det med litt mer val- og hasselnøtter og gresskar- og solsikkefrø og en nøytral olje.
Øvrige ingredienser er havregryn,honning og vann.
Dette skal ristes i ovnen, og det ble kjempegodt så dette blir det mer av.
Neste gang jeg er på et større sted skal jeg kjøpe det som mangler her.


I går fikk jeg fylt vann i paraboldammen, og jammen var  det en liten tørst fyr på besøk i går kveld,
En liten frosk satt på kanten når jeg var ute før sengetid.

Ha en fortsatt fin helg

Klem Laila
Posted by Picasa

1 kommentar:

Ingun sa...

Så fin Oliven treet ditt var. Følger med på spennende prosjekter;-))
God helg!