14.05.2010

Kultur-ruta

I dag har jeg vært med på noe spennende.
Det har vært kultur-rute her i Grue, 17 steder har hatt utstillinger av forskjellige kunstnere.
Finnskogutstillingen har tatt initiativet til dette etter ide fra Sverige og kunstrunden som arrangeres rundt Fryken.

Kunstneren her hos oss heter Gunn Wester og bor her på stedet. Hun er utdannet fra Nuova Accademia di Belle Arti i Milano. Over her ser dere henne med sine "Myke juveler".


Her to forklær som er utrolig forseggjorte og med håndbroderi, det på veggen har mønster fra serviset som dere ser en kopp fra på bordet.

Boxershortser og truser, disse var bare så lekre og brosjer og kort.
Toppen under her var skikkelig morsom.



Damen kommer snart med nettside og nettbutikk, så da skal jeg legge inn link, dette må sees.
Utstillingen foregår i morgen og søndag også, hvis noen vil ta seg en tur.
Her på vårt sted, som er Tjura kafe, er det kaffe og vafler å få kjøpt,( det var dette jeg gjorde) og selvfølgelig kunstnerens produkter.
Foto av Aina Kalgård er også utstilt her, flotte naturbilder.

På andre siden av veien holder glasskunstnerne Kari Håkonsen og Vidar Koksvik til, her blir det laget både unikt skulpturelt og funksjonelt glass, vel verdt et besøk.
Jeg skal på sykehuset å besøke min far som har brukket lårhalsen i dag stakkar.
Ha en riktig fin 17. mai helg.

1 kommentar:

GundaM sa...

Spennende da men så altfor langt unna desverre ;)
Koksvik...Hørtes ut som en fra der jeg kommer fra på nordmøre.

Håper snøen er forsvunnet og at du har funnet vårfornemmelsen ;)

Klem fra meg