21.05.2010

Pinse og "tusen" planer

Nå er endelig planene for drivhuset ferdig, etter pinse får jeg hjelp av en nabo til å sette det opp.

I forkant av drivhusmuren her er det satt poteter, og i kassen på andre siden er det sukkererter, purre og rødløk foreløpig, grønnkål skal også plantes ut.



Har fått ryddet en liten "flik" på trappa som er full av malingspann, oljespann, verktøy og noen sarte spirer.
Men på bordet står nå to dronning Ingrid og en Tulipan, en eføy og en blå stemor som begge skal ut på et bord.


Men over her ser dere en overaskende livsglede, dette er peoner som jeg fikk grave opp hos en venninne som flyttet i fjor. Jeg satt ned noen på syv forskjellige steder men dette er foreløpig de eneste som har kommet opp. Men som dere ser er det nok på tide og klippe gresset.

Fikk noen røtter med kjempekonvall av en annen veninne, og her er det blomstring på gang.



Og så er det denne da, som jeg fortsatt ikke kan navnet på.
Driver med endel nytt i hagen men det får dere se senere.
Ha en riktig god pinsehelg.




2 kommentarer:

Berit T sa...

Ser man det , nå er snart drivhuset på plass. kan si det at det er veldig kjekt, og min mann har funne seg vel tilrette der i stolen. Sitter og ser at der spirer og nye blomster på tomatplantene som dukker opp :O)
Må visst finne en stol til.
Fine planter og peoner er bare så flotte. jeg fikk også satt ned en i høst, det er hjemme. Her er så dårlig spadybde, så mye røtter og berg. Går stadig med såaen og stikker for å finne en plass det er såpass at jeg kan sette noe.
Lykke til med dine arbeider, det blir nok flott.

Unni sa...

Hei.
For en koselig blogg du har.
Kom over den ved en tilfeldighet.
Legger meg til som følger.