23.07.2009

Ferieparadis

I dag, nei jammen har det blitt i går, var venninne/nabo Marie og jeg på en tur i nærmiljøet.
Ti minutter hjemmefra med bil ligger Finnskogen Turist og Villmarksenter, http://www.scandinavia.nu/villmarksenter/index.htm ved sjøen Skasen
ligger dette senteret med campingvogner og hytter, båter og fine turstier og badeplass.
Flott feriested, særlig for barnefamilier da stranden er langgrunn, og lekekameratene mange.


Vi spiste lunsj og gikk en tur etterpå, selve senteret med spisested ligger på andre siden av vannet fra der bildet er tatt.

Her er en potterose som jeg fikk for en stund siden, med gul oransje roser ( har vist den her).
Da blomstringen ga seg plantet jeg den ut, den vokser og snart springer nye roser ut.

Denne valmuen er av det gjestfrie slaget, det syntes nok ikke så godt, men under det hvite surrer fire bier og en humle.
Håper dere har en fin sommer.


3 kommentarer:

Marita sa...

Nydelig valmue!!

Jeg plukker av frøhamsene på valmue når de skifter farge fra grønn til brunaktig, men FØR de slipper toppen og frøene spretter ut. De har lett for å spre seg aldeles vilt, dessverre.

GundaM sa...

Koselig med besøk fra deg i bloggen min Laila!!

ser ut til at du koser deg;) ha fortsatt en fin helg;)
Klem fra meg

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Nydelige bilder...
Har foresten en potterose jeg kjøpte for noen år siden, planta den ute, og den har blomstra hvert år... små søte røde roser... men nå holder plantene på å drukne her...

Ha en super dag...