21.05.2011

Loppemarked og hage

I dag har vi hatt loppemarked på Tjura Cafe.
Her ser der litt av hvordan det ser ut inne i cafeen, som egentlig er en gammel butikk.
Mona holder vaffelpressa i gang.


Vi var veldig heldig med været og folk strømmet til, og vaffler og kaffe gikk unna.




Bilder av noe av det vi hadde, og salget gikk strålende, nå blir det nok ny ovn i cafeen.












Bente og Tanja; det var ikke meningen å halshugge dere da





Den våkne vil se at bordet over og bordet i drivhuset mitt er mistenkelig like, joda man ikke bare selger, man kjøper selvfølgelig også.



Og det passet da godt der, og bare man får plantet ut det som skal ut og får ryddet litt blir det et fint sted og sitte med hageblader og litt i glasset/koppen.




Her ser dere de store karene som skal få stå inne.



I de er det chili, tomater, agurk og melon. Kanskje det blir trangt om plassen?



Noen som har erfaring med melon?



På brettet i forgrunnen er det klokkeranker






Det er da litt liv i hagen også, tulipanene blomstrer, de hvite har begynt og drysse, men alle rosene som kommer i stedet vokser godt.





Jeg har noen søte små fenrikshjerter som jeg ikke klarte å få et ordentlig bilde av,



og så denne rhododendronen (Morning red) som jeg fikk av en venninne.



Liten og søt nå men blir forhåpentlig stor.












Ha en fortsatt fin helg, klem Laila
















4 kommentarer:

polkadotpeticoat sa...

What a fabulous post....I want to visit that store/cafe and market it looked like a lot of wonderful treasures to look at!

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så fine bilder :)
Den loppisen kunne jeg godt tenkt meg å være på... Jeg var på en i går som var helt elendig :(

Ha en finfin søndag!

Klem Anette

krepsemor sa...

Det er spennende med loppemarked! Der kan en gjøre skikkelige flotte kupp. Butikken ser så koselig ut, og drivhuset ditt likeså!
Det er virkelig frodig, ser det ut til!

Black Feathers sa...

Håper at du også fant noe spennende på loppemarkede. Ser jo at det spirer veldig hos deg. Så moro ;) Fikk ikke somlet meg til å plante noe som helst i år, men lurer på å kjøpe tomatplaner om ikke annet.
Ha en fin dag ;)