10.08.2010

Augustblomstring

I dag har jeg reparert gjerdet, plukket av visne blomster og tatt noen bilder.
Jeg har mer som blomstrer nå enn i juli, men det håper jeg blir annerledes neste år.


Over her er det kontraster, en mørk nesten svart valmue og en lodden hvit astilbe

Under er det søyleblomstene som begynner å springe ut, disse har jeg mange av og de er så fine når de har åpnet seg helt ned.
Riddersporene mine er ikke som andre riddersporer, veldig glisne, men de blomstrer mye og lenge.
Noen som vet hvorfor de er sånn?



Liljene blomstrer for fullt, de mørke i forgrunnen er achilla cerice queen,

den og denne vakre skapningen under her, har jeg fått frø fra Lene med bloggen Lene's hus og hage, som du finner på lista mi.
Hvis noen vet hva den under heter så hadde jeg vært glad for å få vite det.






Ha en fortsatt fin dag

3 kommentarer:

Nooria sa...

Ja jeg forstår :-). Tror nok du trenger åpne hyller *nikker*.

Svart valmue er nydelig!

Nooria sa...

Kanskje du rett og slett ikke har den vanlige riddersporen... altså den som er høy og med alle blomstrene samlet oppover stilken? Jeg har begynt å lure på det med min ene også...

Anne (Moseplassen) sa...

Astilber er og har alltid vært en av de blomstene som facinerer. Den har så unik blomsterstand, og jeg blir betatt av alle blomstene som ettersom de går fra knopp til blomst endrer utseendet på spiret. Nydelig bakgrunn for valmuen :)

Jeg er ikke noe flink på riddersporer, men jeg veit det finnes flere ulike, og den du har er en litt annen type enn den vanligeste, den som er tett og kompakt. Jeg liker faktisk den du har bedre enn de kompakte jeg da.